GameParty Netwerk:

CampZone 2010 Forum > Forum Index > CampZone > Algemeen > BF:BC2 / MW2 op Campzone
Pages (4): [1] 2 3 » ... Last »   Last Thread   Next Thread
Author
Thread Post New Thread    Post A Reply
-CTU-ArmEagle
Senior GPN'er

Registered: Jun 2001

BF:BC2 / MW2 op Campzone

Dit weekend hebben we op een kleine LAN BF:BC2 op eigen gehuurde (voor een maandje), ranked servers gespeeld. De internetverbinding was ruim voldoende, maar dat is op Campzone natuurlijk anders. We hebben behoorlijk wat spel plezier gehad.

Nu kun je voor CoD:MW2 nog enigszins private matches starten. Maar BF:BC2 zuigt eigenlijk (ondanks de 'dedicated servers') nog meer, omdat die helemaal geen LAN gaming ondersteund. Maar ik wil het verder eigenlijk niet verder op beide spellen zelf in gaan.

Nu kun je de laatste tijd helaas niet veel meer verwachten van nieuwe spellen. Maar EA en Dice maken het wel redelijk bont.
We zouden hun op een of andere manier moeten overhalen om toe te staan dat een (ranked) game server provider, zoals i3D, een paar servers sponsort om op Campzone te zetten. Dat lijkt me toch een redelijke compensatie / toon van goodwill.

De kans is natuurlijk nogal klein dat dit allemaal gaat lukken (toestemming EA, een provider vinden die wil sponsoren en dan nog hebben die servers een stabiele internetverbinding nodig - niet dat ik geen vertrouwen in de crew heb). Maar niet geschoten is altijd mis.

Nu heb ik het slechts nog maar over Bad Company 2 gehad. Maar misschien kunnen we EA/Dice en Infinityward wat tegen elkaar aan laten schoppen.

Werkt iemand bij deze of gelieerde bedrijven, of heeft iemand misschien goede contacten? Een beleefd mailtje sturen kan sowieso wel. Maar ik dacht gewoon maar eerst hier te posten.

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 07-03-2010 21:32
-CTU-ArmEagle is offline Click Here to See the Profile for -CTU-ArmEagle Click Here to Email -CTU-ArmEagle Find more posts by -CTU-ArmEagle Edit/Delete Message Reply w/Quote
kakashi
New Army on the Block

Registered: Apr 2006

en niet te vergeten Starcraft 2 als die dam uit is.
die heeft namelijk ook geen lan functie meer

hier een quote van tweakers.net over starcraft

quote:
Dat is ook de reden waarom StarCraft II niet meer op de ouderwetse manier via een lan speelbaar zal zijn, een gegeven dat eerder veel ophef veroorzaakte. Het eerste dat je ziet na het aanklikken van het StarCraft II-icoon op je bureaublad, is het inlogscherm van Battle.net. Pas na het inloggen kun je kiezen of je de rts in singleplayer wilt spelen of dat je het tegen anderen op wilt nemen, en in beide gevallen is een internetverbinding vereist.
bron Tweakers.net

jah op vrijdag 30 juli 2010 00:01 uur is het weer zo ver Campzone 2010 begint

Old Post 08-03-2010 08:16
kakashi is offline Click Here to See the Profile for kakashi Click Here to Email kakashi Visit kakashi's homepage! Find more posts by kakashi Edit/Delete Message Reply w/Quote
W4rguy
Digital Investigator

Registered: Nov 2006

ik noem, assassins creed 2 voor pc! ook vereiste internet. Daar komt bij dat nu de servers van Ubisoft een beetje teveel werk hebben en het niet echt meer doen.

super topic dit! hopen dat er ook wat mee gebeurd, ik zie mijzelf hier niet voor geroepen.

Old Post 08-03-2010 12:19
W4rguy is offline Click Here to See the Profile for W4rguy Click Here to Email W4rguy Visit W4rguy's homepage! Find more posts by W4rguy Edit/Delete Message Reply w/Quote
spacecabbie
The One And Only

Registered: Oct 2005

Re: BF:BC2 / MW2 op Campzone

quote:
Originally posted by -CTU-ArmEagle
Dit weekend hebben we op een kleine LAN BF:BC2 op eigen gehuurde (voor een maandje), ranked servers gespeeld. De internetverbinding was ruim voldoende, maar dat is op Campzone natuurlijk anders. We hebben behoorlijk wat spel plezier gehad.

Nu kun je voor CoD:MW2 nog enigszins private matches starten. Maar BF:BC2 zuigt eigenlijk (ondanks de 'dedicated servers') nog meer, omdat die helemaal geen LAN gaming ondersteund. Maar ik wil het verder eigenlijk niet verder op beide spellen zelf in gaan.

Nu kun je de laatste tijd helaas niet veel meer verwachten van nieuwe spellen. Maar EA en Dice maken het wel redelijk bont.
We zouden hun op een of andere manier moeten overhalen om toe te staan dat een (ranked) game server provider, zoals i3D, een paar servers sponsort om op Campzone te zetten. Dat lijkt me toch een redelijke compensatie / toon van goodwill.

De kans is natuurlijk nogal klein dat dit allemaal gaat lukken (toestemming EA, een provider vinden die wil sponsoren en dan nog hebben die servers een stabiele internetverbinding nodig - niet dat ik geen vertrouwen in de crew heb). Maar niet geschoten is altijd mis.

Nu heb ik het slechts nog maar over Bad Company 2 gehad. Maar misschien kunnen we EA/Dice en Infinityward wat tegen elkaar aan laten schoppen.

Werkt iemand bij deze of gelieerde bedrijven, of heeft iemand misschien goede contacten? Een beleefd mailtje sturen kan sowieso wel. Maar ik dacht gewoon maar eerst hier te posten.

Dat word vast wel gekraakt denk ik.

Old Post 08-03-2010 20:48
spacecabbie is offline Click Here to See the Profile for spacecabbie Click Here to Email spacecabbie Visit spacecabbie's homepage! Find more posts by spacecabbie Edit/Delete Message Reply w/Quote
Dark_matter
Cutie Demon

Registered: Feb 2004

Re: Re: BF:BC2 / MW2 op Campzone

quote:
Originally posted by spacecabbie

Dat word vast wel gekraakt denk ik.

snelle google search en ik kan aan de results eigenlijk al vertellen dat het al zover is, ik zocht overiggens naar BC2... dat van COD6 is inmiddels al oud nieuws... we hebben nog wel iemand nodig die zo gek is om een server neer te zetten in het NHQ ( of express niet )... want helaas is het met die "deels gekraakt/deels zelf geschreven" zooi dat het werkt, tot het stukgaat. en in een hogere frequentie stukgaan dan de officiele zooi zal het wel me dunkt

het zou helemaal epic zijn natuurlijk als we een of meerdere van de gasten die mee hebben geholpen aan het "maken" van een lan server voor bovenstaande spellen er een neerzet(ten) op campzone

zou eigenlijk een plaquette ofzo van moeten komen "eigen code is goud waard"

Old Post 10-03-2010 15:13
Dark_matter is offline Click Here to See the Profile for Dark_matter Click Here to Email Dark_matter Find more posts by Dark_matter Edit/Delete Message Reply w/Quote
Lethal Flame
TehPwnerer

Registered: Jul 2008

De COD:MW2 server draait toch alsnog via IW? Ik dacht namelijk dat de hele grap was dat via de console een server handmatig gestart kon worden (dit gebeurt normaal automatisch via het MW2 match-systeem)..
Maar ik kan me vergissen

Old Post 25-03-2010 22:02
Lethal Flame is offline Click Here to See the Profile for Lethal Flame Click Here to Email Lethal Flame Find more posts by Lethal Flame Edit/Delete Message Reply w/Quote
Liquid-Man
WAT#Liquid-Man

Registered: Oct 2006

Voor zover ik weet wel, ze hadden een trucje om de ingame console te activeren, vervolgens kon je alle vars van de server aanpassen. Maar omdat er nog geen (voor zover ik weet dan) dedicated servers zijn kan je moeilijk een lanserver starten... (De reden waarom ik bijv nog steeds CoD4 speel)

Old Post 26-03-2010 10:44
Liquid-Man is offline Click Here to See the Profile for Liquid-Man Click Here to Email Liquid-Man Visit Liquid-Man's homepage! Find more posts by Liquid-Man Edit/Delete Message Reply w/Quote
TroubleSome
WAT#TroubleSome

Registered: Mar 2008

En natuurlijk omdat MW2 simpelweg niet zo populair is als MW1.. Zeker niet onder de 'serieuzere' spelers..

Doe mij maar cod 4 =)

Old Post 03-04-2010 02:50
TroubleSome is offline Click Here to See the Profile for TroubleSome Click Here to Email TroubleSome Visit TroubleSome's homepage! Find more posts by TroubleSome Edit/Delete Message Reply w/Quote
Dark_matter
Cutie Demon

op TP werden de COD6 wars zojuist online uitgevochten om deze reden. of dit ook mogelijk is op campzone zometeen *shrug*

"stel" dat er een stabiele server @ NHQ versiert kan worden. zijn er dan uberhaubt mensen die gaan lopen zeuren dat hun directe steam gedownloade/normale installatie niet werkt met die server ? of krijgt de persoon die dat versiert een pluim op zijn hoed van de cod6 fans @ campzone ? ik wil graag weten waar dat heengaat voor ik mijn energie erin ga stoppen

Old Post 04-04-2010 16:56
Dark_matter is offline Click Here to See the Profile for Dark_matter Click Here to Email Dark_matter Find more posts by Dark_matter Edit/Delete Message Reply w/Quote
-CTU-ArmEagle
Senior GPN'er

quote:
Originally posted by Dark_matter
op TP werden de COD6 wars zojuist online uitgevochten om deze reden. of dit ook mogelijk is op campzone zometeen *shrug*

"stel" dat er een stabiele server @ NHQ versiert kan worden. zijn er dan uberhaubt mensen die gaan lopen zeuren dat hun directe steam gedownloade/normale installatie niet werkt met die server ? of krijgt de persoon die dat versiert een pluim op zijn hoed van de cod6 fans @ campzone ? ik wil graag weten waar dat heengaat voor ik mijn energie erin ga stoppen

Met CoD6 bedoel je MW2? Ik heb wel wat gelezen over server 'hacks', maar heb er niet echt verder naar gekeken.

Ik denk dat als het niet al teveel moeite kost men best wel op een server willen spelen. Enige andere realistische optie is een private match, denk ik zo (heb MW2 alweer een tijdje niet gespeeld). Het hangt er ook vanaf hoe de internetverbinding zal zijn (ook voor Private Match moet dat toch wel een beetje stabiel zijn).

Men moet natuurlijk wel (alle) unlocks beschikbaar hebben. En als ze simpelweg naar een server kunnen verbinden, ipv potjes op moeten zetten, dan lijkt me dat toch wel wat toegankelijker.

Old Post 04-04-2010 18:23
-CTU-ArmEagle is offline Click Here to See the Profile for -CTU-ArmEagle Click Here to Email -CTU-ArmEagle Find more posts by -CTU-ArmEagle Edit/Delete Message Reply w/Quote
AK47
.

Zolang Steam en IWnet bereikbaar zijn kun je in ieder geval spelen via "Private Match". Doordat COD6 gebruik maakt van P2P zal je game verkeer lokaal blijven, wat betekend dat je een prima ping hebt.

Bij een private match kunnen mensen via Steam Friends of via een Steam group (is het gamakkelijkste) geinvite worden of de lobby joinen.

Campzone en een hoop andere LAN's zijn LAN-parties waarbij ge-NAT wordt. Dit betekend dat iedereen op het LAN een private IP hebt, en dat je uiteindelijk dmv NAT het internet op gaat. Iedereen zit dan op 1 public IP.

Als je wil dat COD6 aan gaat geven dat de verbinding "NAT Open" is moet o.a. poort 28960 naar je PC geforward worden. Maar aangezien iedereen op 1 public IP zit kan eigenlijk maar 1 speler hiermee geholpen worden.

Dus op dergelijke LAN's zal COD6 altijd "NAT strict" aan blijven geven...

De enige oplossing hiervoor is het uitdelen van public IP's aan alle deelnemers. Het probleem hiervan is echter dat dit "iets" te veel geld gaat kosten om te realiseren.

Old Post 03-05-2010 10:31
AK47 is offline Click Here to See the Profile for AK47 Click Here to Email AK47 Visit AK47's homepage! Find more posts by AK47 Edit/Delete Message Reply w/Quote
-CTU-ArmEagle
Senior GPN'er

quote:
Originally posted by AK47
Zolang Steam en IWnet bereikbaar zijn kun je in ieder geval spelen via "Private Match". Doordat COD6 gebruik maakt van P2P zal je game verkeer lokaal blijven, wat betekend dat je een prima ping hebt.

Bij een private match kunnen mensen via Steam Friends of via een Steam group (is het gamakkelijkste) geinvite worden of de lobby joinen.

Campzone en een hoop andere LAN's zijn LAN-parties waarbij ge-NAT wordt. Dit betekend dat iedereen op het LAN een private IP hebt, en dat je uiteindelijk dmv NAT het internet op gaat. Iedereen zit dan op 1 public IP.

Als je wil dat COD6 aan gaat geven dat de verbinding "NAT Open" is moet o.a. poort 28960 naar je PC geforward worden. Maar aangezien iedereen op 1 public IP zit kan eigenlijk maar 1 speler hiermee geholpen worden.

Dus op dergelijke LAN's zal COD6 altijd "NAT strict" aan blijven geven...

De enige oplossing hiervoor is het uitdelen van public IP's aan alle deelnemers. Het probleem hiervan is echter dat dit "iets" te veel geld gaat kosten om te realiseren.

Tijd voor IPv6 dus! (aangenomen dat dat goedkoper is, alsof dat geen complete vervanging van switches, etc. betekend[?])

Maar goed, dit helpt nog niks mbt BF:BC2. Een reden waarom ik deze thread ben begonnen, is omdat er vlak na de lancering van BC2 al competities opgezet waren. Wat ik alleen nog niet duidelijk heb gekregen, is of deze mogelijk werden gemaakt door (game) server providers, met servers op de LAN. Of dat ze gewoon een dikke internet verbinding hadden.

Binnenkort moet ik toch maar even een mailtje de deur uit doen.

Old Post 03-05-2010 23:26
W4rguy
Digital Investigator

Registered: Nov 2006

Ik denk niet dat IPv6 daarvoor een oplossing is. Als je iedereen een IPv6 adres wilt geven heb je alsnog die specifieke apparatuur nodig. Ik ken de apparatuur dan wel niet, maar aangezien IPv6 nog best nieuw is zal het mij niet verbazen als die duurder is (ook omdat het een grotere capaciteit heeft). Overigens loopt elk systeem dan ook een beveiligingsrisico omdat je niet meer door NAT wordt beschermd, wat volgensmij wel het geval is als je 1 WAN ip deelt over LAN ip's (routeren)(correct me if i'm wrong).

Old Post 04-05-2010 11:41
W4rguy is offline Click Here to See the Profile for W4rguy Click Here to Email W4rguy Visit W4rguy's homepage! Find more posts by W4rguy Edit/Delete Message Reply w/Quote
flippy.nl
free candy

Registered: Jul 2006

ipv6 is neit de oplossing maar die DRM-hark moet uit de reet worden getrokken van die stropdassen bij [vul gamefabriek in] en men moet meer concentreren op het maken van een beetje kwaliteit en minder bugs ipv het alleen maar verzinnen van nieuwe manieren om de gamer lastig te vallen.

al die DRM servers aan de fabriekant zijde kosten ook sloten met geld, dat moet ook uit de zak van de gamer komen. als men gewoon games maakt die echt stand alone kunnen draaien (denk aan BF2) zonder gezeik van een centrale server voorkomt dus dit gezeik wat we nu hebben met al deze spellen die gewoon op een lan niet -legaal- speelbaar zijn.

toch wel frappant dat mensen die NIET betalen voor een spel/programma/OS minder gezeik hebben met verplichte verificatie en al het andere overbekende gezeik (neem GTA als perfect voorbeeld met verplichte account) gewoon beter uit zijn dan hun wel betalende maatjes.

Old Post 04-05-2010 13:07
flippy.nl is offline Click Here to See the Profile for flippy.nl Click Here to Email flippy.nl Find more posts by flippy.nl Edit/Delete Message Reply w/Quote
Dark_matter
Cutie Demon

Dead space, GTA4, Asassins creed 2, Simcity societies, zometeen Starcraft 2 ( grote kans van )

Enige uitzondering tot nu toe is L4D en L4D2 volgens mij

Old Post 04-05-2010 13:15
=TDF=Handdoek
Senior GPN'er

Registered: May 2008

GEEN COD:MW2 OP CAMPZONE!
de steam lijn is waarschijnlijk geblokeerd, en vood cod heb je een Online lobby nodig! ook met privematch heb je internet nodig (online steam mode) DIT IS NIET MOGELIJK OP EEN LANPARTY!
dit hebben ik en mijn clanmembers al uitgeporbeert op Times-lan

Old Post 05-05-2010 18:24
=TDF=Handdoek is offline Click Here to See the Profile for =TDF=Handdoek Click Here to Email =TDF=Handdoek Find more posts by =TDF=Handdoek Edit/Delete Message Reply w/Quote
Liquid-Man
WAT#Liquid-Man

Registered: Oct 2006

Ja, misschien hadden ze daar de steampoorten dichtgegooid, dat zegt niet dat die ook dicht zullen zijn op CampZone... (En als ze al open zijn of er dan genoeg bandbreedte is om een beetje redelijk te gamen)

Maar dat over "niet mogelijk op een Lanparty" dat ligt eraan wat de lui van het netwerk instellen wat wel en niet mag

Old Post 05-05-2010 21:37
Liquid-Man is offline Click Here to See the Profile for Liquid-Man Click Here to Email Liquid-Man Visit Liquid-Man's homepage! Find more posts by Liquid-Man Edit/Delete Message Reply w/Quote
flippy.nl
free candy

Registered: Jul 2006

gewoon steam openzetten maar dan wel limiten tot 5kb/s per ip adres, dan ben je meteen van die eikels af die op het heldere idee komen om compleet steam met 50gb aan spellen opnieuw te downloaden en updaten en het hele netwerk platleggen daardoor. (op drome waren er ook weer een paar van die klootviolen bezig....)

Old Post 05-05-2010 23:34
flippy.nl is offline Click Here to See the Profile for flippy.nl Click Here to Email flippy.nl Find more posts by flippy.nl Edit/Delete Message Reply w/Quote
=TDF=Handdoek
Senior GPN'er

Registered: May 2008

zover ik weet waren vorig jaar op cz ook de steampoorten gesloten, dit doen ze btw bijna met elke lan, ivm. dat er tog eens een update uit zo komen en iedereen masaal aant downloaden raakt. zie dan nog maar is internet te behouden valt gelijk plat.

Old Post 06-05-2010 07:26
=TDF=Handdoek is offline Click Here to See the Profile for =TDF=Handdoek Click Here to Email =TDF=Handdoek Find more posts by =TDF=Handdoek Edit/Delete Message Reply w/Quote
Loctite401
Senior GPN'er

Registered: Feb 2006

Op The-party heb ik dit jaar gewoon Cod MW2 kunnen spelen. Weliswaar private matches maar dat maakt verder niet uit. Poorten stonden dus wel open.
(Om 5 uur 's morgens zelfs gewoon online kunnen spelen.)
Ik ga er dus van uit dat de Organisatie daar wel een oplossing voor heeft.
Verder hadden de jongens van Sjoq een eigen BFBC server meegenomen. Daarmee konden we tegen elkaar spelen(12 tegen 12 volgens mij) en alle punten telde gewoon voor de online ranking mee.
Een oplossing is er dus wel, maar in hoeverre de poorten open gezet worden door de org. is de vraag.
Misschien kan de org. zelf daar eens wat meer over laten weten. Is mss. wel zo makkelijk.

Old Post 06-05-2010 09:13
Loctite401 is offline Click Here to See the Profile for Loctite401 Click Here to Email Loctite401 Find more posts by Loctite401 Edit/Delete Message Reply w/Quote
All times are GMT. The time now is 04:15 . Post New Thread    Post A Reply
Pages (4): [1] 2 3 » ... Last »   Last Thread   Next Thread
Show Printable Version | Email this Page

Forum Jump:

Forum Rules: