-CTU-ArmEagle
Senior GPN'er

Registered: Jun 2001
quote: Originally posted by AK47
Zolang Steam en IWnet bereikbaar zijn kun je in ieder geval spelen via "Private Match". Doordat COD6 gebruik maakt van P2P zal je game verkeer lokaal blijven, wat betekend dat je een prima ping hebt.
Bij een private match kunnen mensen via Steam Friends of via een Steam group (is het gamakkelijkste) geinvite worden of de lobby joinen.
Campzone en een hoop andere LAN's zijn LAN-parties waarbij ge-NAT wordt. Dit betekend dat iedereen op het LAN een private IP hebt, en dat je uiteindelijk dmv NAT het internet op gaat. Iedereen zit dan op 1 public IP.
Als je wil dat COD6 aan gaat geven dat de verbinding "NAT Open" is moet o.a. poort 28960 naar je PC geforward worden. Maar aangezien iedereen op 1 public IP zit kan eigenlijk maar 1 speler hiermee geholpen worden.
Dus op dergelijke LAN's zal COD6 altijd "NAT strict" aan blijven geven...
De enige oplossing hiervoor is het uitdelen van public IP's aan alle deelnemers. Het probleem hiervan is echter dat dit "iets" te veel geld gaat kosten om te realiseren.
Tijd voor IPv6 dus! (aangenomen dat dat goedkoper is, alsof dat geen complete vervanging van switches, etc. betekend[?])
Maar goed, dit helpt nog niks mbt BF:BC2. Een reden waarom ik deze thread ben begonnen, is omdat er vlak na de lancering van BC2 al competities opgezet waren. Wat ik alleen nog niet duidelijk heb gekregen, is of deze mogelijk werden gemaakt door (game) server providers, met servers op de LAN. Of dat ze gewoon een dikke internet verbinding hadden.
Binnenkort moet ik toch maar even een mailtje de deur uit doen.